Voormalig atheist gelooft nu in de Here Jezus

Ken Ham, de leider van de organisatie ‘Answers in Genesis’ en directeur van het Creation Museum, bemoedigt christenen met het bericht dat een voormalige zeer overtuigde atheïst nu gelooft in de schepping. Ooit haatte ze God, nu gelooft ze in de Heere Jezus.

Ken Ham schrijft in een blog op zijn site dat hij soms geschokt is als hij leest over de haat van atheïsten tegen God en tegen christenen. ‘Het lijkt – menselijkerwijs gesproken – hopeloos om atheïsten te bereiken met Gods Woord en de boodschap van de redding. Maar we mogen ons bemoedigd weten door de totaal onverwachte bekering van Saulus, waarover we lezen Handelingen 9 en ons realiseren dat Gods Woord zelfs binnen kan komen in het meest verharde hart.’

Ken Ham geeft aan dat veel atheïsten nog nooit een duidelijke en logische verdediging van het christelijk geloof hebben gehoord, wat voor hen een antwoord kan zijn op hun vragen. Hij vertelt over een nieuwe vrijwilliger in zijn organisatie, Dona. Dona was atheïst, maar nadat ze een seminar had bijgewoond van ‘Answers in Genesis’ over schepping en evolutie, is ze tot geloof gekomen.

Dona hoorde veel nieuwe dingen tijdens het seminar, onder meer over fossielen in de verschillende aardlagen. ‘Voor mij waren die altijd een belangrijk bewijs voor evolutie, maar daar hoorde ik dat fossielen juist tegen evolutie pleiten. Ik was geschokt.’

Ze ging zich verder verdiepen in het onderwerp en het werd haar duidelijk dat God echt bestaat en dat de Bijbel Zijn Woord is. ‘Eerst raakte ik overtuigd van het creationisme, daarna kwam ik tot geloof in Christus.’

Iedere atheïst kan tot geloof komen in de Heere Jezus, dat bewijst het getuigenis van Dona. Laten we niemand afschrijven. God wil niet dat enigen verloren gaan, maar dat allen tot bekering komen (2 Petrus 3:9).

Dirk van Genderen

Dirk van Genderen is columnist, publicist en spreker. Eerder was hij eindredacteur van Visie, het programmablad van de EO. Elke week schrijft hij een nieuwsbrief die ook op z’n site wordt gepubliceerd en elke maand schrijf hij een commentaar in Het Zoeklicht. Bezoek zijn website via de link onderaan dit item.

Dirk van Genderen

27-02-2016
Evangelisatie
https://www.dirkvangenderen.nl

Christelijk Nieuws
ChristelijkNieuws.nl maakt gebruik van cookies