Gisette leerde God kennen: ‘Dit is het mooiste wat er is’

Gisette: ‘Ik hield vroeger nogal veel van stappen, feesten, uitgaan… Maar er gebeurden dingen in mijn leven die alles veranderden. Een paar jaar geleden overleed een neef aan kanker. Hij was 21 jaar oud en eigenlijk mijn beste maatje. Hij was daarvoor op een bijzondere manier radicaal tot geloof in God gekomen.’

‘Ik dacht: hoe kan jij toch zo veranderen? Wat is er met je gebeurd? Ik ging wel naar de kerk en ik dacht wel eens aan God maar meende dat het geloof niet zo voor mij bedoeld was. Ik had een verkeerde indruk van wat christenzijn nu precies inhoudt, totdat ik mijn neef zo zag veranderen toen hij tot geloof kwam. Ik was er erg van onder de indruk en was er kapot van dat ik hem zou verliezen. Helaas overleed hij kort daarna.’

‘Ik ging verder met het leven en heb er wel verder over nagedacht dat hij vertelde dat hij naar God zou gaan, maar die overwegingen zijn daarna ook weer wat op de achtergrond geraakt.’

‘Een half jaar later overleed er weer een neef van me, ik had er erg veel verdriet van en was er kapot van. In diezelfde tijd kreeg ik zelf een zwaar ongeluk, ik heb een bijna-doodervaring gehad. En kort daarna overleed mijn opa. Het was teveel voor me… ik liep stuk.’

‘Ik wist niet meer hoe ik met mijn verdriet om moest gaan en ging vaak uit en dronk veel te veel om alles maar weer te vergeten. Maar dat hielp niet en ik ervoer een grote leegte in m’n hart. Ik wist niet waar ik het moest zoeken. Ik zat ieder weekend in het cafe en zocht naar een oplossing. Ik zat er helemaal doorheen.’

‘Soms ging ik naar het strand om te bidden tot God. En ik dacht dan: zie je nu wel, God wil helemaal niet naar me luisteren, ik heb het helemaal verpest voor mezelf. Ik had zoveel dingen gedaan waar ik nu ontzettend spijt van heb.’

‘Ik besloot op reis te gaan met een christelijke jongerenreis. Tijdens die reis sprak ik met verschillende jongeren die een echte relatie met God hadden. Ze vertelden hoe bijzonder dat was om God te kennen. En dat wilde ik ook. Ik wist zeker dat dit het was wat ik zocht.

Tijdens die reis kon ik voor het eerst ook m’n verdriet onder woorden brengen en verwerken, ik ben helemaal geen prater over gevoelens, maar tijdens die reis heb ik zoveel mooie gesprekken gehad, die christenjongeren hebben me echt geholpen. Ik begon te beseffen dat er ook voor mij hoop was, dat het niet te laat was om terug te gaan naar God. Dat ik al mijn zonden aan Hem mocht geven omdat de Heere Jezus ook voor mij is gestorven.’

‘Op een avond was er een dienst en zongen we liederen tot ere van God en het was alsof God zijn liefde in m’n hart liet stromen. En toen wist ik het: Hij is ook voor mij gestorven! Dat was het keerpunt voor me, vanaf die dag ben ik God gaan volgen en ik ben totaal veranderd. Ik heb m’n hele leven aan God gegeven, en daar wil ik van getuigen. En ik weet nu dat dit het mooiste is wat ik ooit heb ervaren: leven met God. Dat gun ik iedereen van harte.’

Wil je meer weten over dit leven met God? De Bijbel is Gods boek, daarin kun je alles vinden wat je nodig hebt. Kort samengevat is dit de boodschap:

De weg naar het Leven

  1. God heeft alles gemaakt: de aarde, planten, dieren, mensen… In het begin was alles prachtig. Er was geen ziekte en geen dood. En God had een relatie met de mensen.
  2. Maar de eerste mensen, Adam en Eva, werden ongehoorzaam en opstandig. Vanaf dat moment was de relatie tussen God en mensen verbroken.
  3. Ruzie, eenzaam heid, ziekte en dood zijn de gevolgen. Zonder God is er geen werkelijk leven. Ook ik leef ge scheiden van God. Hij moet mij straffen voor mijn verkeerde daden (‘zonden’ noemt de Bijbel dat). Als ik sterf, blijf ik ver van God vandaan.
  4. Uit liefde zorgde God voor een oplossing. Zijn Zoon, Jezus Christus, kwam uit de hemel naar de aarde. Hij stierf aan een kruis. Daar droeg Hij mijn straf. Na drie dagen stond Hij op uit de dood.
  5. Als ik geloof dat Jezus Christus voor mijn zonden is ge storven en ik Hem aanneem als Redder, krijg ik een relatie met God. Ik word Zijn kind!
  6. Nu is mijn nieuwe leven begonnen! Ik kan elke dag met God praten (bidden). In de Bijbel, het boek van God, lees ik wat Hij tegen mij zegt.
  7. Dit nieuwe leven gaat verder, ook na mijn dood. Als ik sterf, zal ik bij God zijn in de hemel.

Jij daar – Getuigenis Gisette
Afbeelding: Videostill
Meer informatie: www.jijdaar.nl

Christelijk Nieuws
ChristelijkNieuws.nl maakt gebruik van cookies