MENU
Geef het uit handen

Geef het uit handen

03 mei

‘Geef het op en weet dat Ik God ben; Ik zal geroemd worden onder de heidenvolken, Ik zal geroemd worden op de aarde’ (Psalm 46:11). God wil dat wij onze situatie uit handen geven en Hem God laten zijn in ons leven. Maar al te vaak willen wij de situatie beïnvloeden en beheersen.

In ons leven als gelovige gebruikt God onze handen. Hij gebruikte Noachs handen om de ark te bouwen. Hij gebruikte Davids handen om een reus te doden. Hij gebruikte de handen van de apostelen om vijfduizend mensen te eten te geven. Maar soms kan alleen Gods hand de klus klaren. Soms staan onze handen in de weg omdat wij manipuleren, samenzweren of intrigeren.

Een van mijn vrienden herinnerde mij er vaak aan: ‘Geloof is leven zonder gekonkel.’ Steeds wanneer ik aan het duwen en trekken ben, zegt God tegen me: ‘Geef het uit handen. Geef het op en weet dat Ik God ben.’ Het verschil is eenvoudig als volgt. Als wij voor God spelen in ons leven, zal alles in duigen vallen. Maar als wij Hem werkelijk God laten zijn in ons leven, zal Hij verhoogd worden, zal Hij met ons zijn, en zal Hij de klus klaren.

Krijg je vandaag met een probleem of uitdaging te maken? Vraag je je af wat je moet doen? Geef het aan de Heere. Er zal een moment komen dat Hij zegt: ‘Goed, Ik zal jouw handen gebruiken.’ Maar geef het tot die tijd uit handen. Weet dat Hij God is. Hij verwacht niet van ons dat wij doen waartoe alleen Hij in staat is. Wij kunnen de steen wegrollen van het graf van Lazarus, maar alleen Hij is in staat om doden op te wekken. Wij kunnen brood uitdelen, maar alleen Hij is in staat om het te vermenigvuldigen. Laat Hem God zijn in je leven.

Je leven uit handen geven lijkt in te druisen tegen de menselijke natuur. Je wilt de controle houden. Maar als gelovige moet je je voortdurend overgeven aan Gods wil en je lasten aan Hem toevertrouwen. Welk probleem moet je vandaag onder ogen zien? Geef je het uit handen en laat je Hem in je leven werken?

Warren Wiersbe
Dr. Warren W. Wiersbe is een internationaal bekend Bijbelleraar en een voormalig voorganger van de Moody Church in Chicago. Hij is tien jaar verbonden geweest aan het radiowerk vanBack to the Bible, eerst als Bijbelleraar en later als algemeen directeur. Dr. Wiersbe heeft meer dan 160 boeken geschreven. Hij en zijn vrouw Betty wonen in Lincoln, Nebraska, USA.

Met vriendelijke toestemming overgenomen uit:

365 dagen Leven uit de Psalmen - Dagboek - Een bron van inspiratie, troost en kracht, Warren W. Wiersbe, paperback, 368 pag., € 19,95, ISBN 978-94-9223-416-2, uitgave van Grace Publishing House

Datum: 3 mei 2020
Auteur: Warren Wiersbe
Foto: © Henk-Jan Oudenampsen - tekening
Website: http://www.gracepublishinghouse.nl

Dit artikel delen:

Meer nieuws: