MENU
Vanwaar de zon opkomt tot waar hij ondergaat

Vanwaar de zon opkomt tot waar hij ondergaat

15 nov

‘De Naam van de Heere zij geloofd, van nu aan tot in eeuwigheid. Vanwaar de zon opkomt tot waar hij ondergaat, zij de Naam van de Heere geprezen’ (Psalm 113:2-3). Deze verzen vertellen ons dat we een aantal verantwoordelijkheden hebben. Ten eerste, wij moeten God loven.

Iemand heeft eens gezegd dat hij medelijden heeft met atheïsten en gnostici, want als zij dankbaar zijn, kunnen ze die dankbaarheid aan niemand kwijt. Hoe kan iemand werkelijk genieten van een prachtige zonsopgang of zonsondergang, een prachtige voorjaarsdag of zelfs een prachtige winterdag, als hij niet de Schepper ervan kan bedanken? God is onze lofzegging waard, want Hij doet zo veel voor ons.

Ten tweede, wij moeten God altijd loven, ‘van nu aan tot in eeuwigheid’. Prijs Hem iedere dag van de morgen tot de avond. Prijs Hem voor de goede maar ook voor de moeilijke dingen die je meemaakt. Dank Hem dat Hij jou door alles heen helpt.

Ten slotte, wij moeten God loven over de hele wereld, ‘vanwaar de zon opkomt tot waar hij ondergaat’. Wat doen wij met de mensen die de Heere niet kennen, de velen die nooit over Jezus Christus en Zijn verlossing gehoord hebben? Laten we beginnen met te getuigen op de plek waar wij ons bevinden. Laten we bidden en geven. Zendelingen hebben onze ondersteuning nodig. En misschien wil God wel dat jij naar een ander land gaat om de mensen daar het evangelie te brengen.

God heeft verantwoordelijkheid verbonden aan je voorrecht om Hem te loven. Je komt nooit redenen tekort om de Heere te prijzen. Je lofzegging aan Hem moet de hele dag en de hele wereld omvatten. Maakt lofzegging deel uit van jouw dagelijkse wandel met de Heere?

Warren Wiersbe
Dr. Warren W. Wiersbe (1929-2019) was een internationaal bekend Bijbelleraar en een voormalig voorganger van de Moody Church in Chicago. Hij is tien jaar verbonden geweest aan het radiowerk vanBack to the Bible, eerst als Bijbelleraar en later als algemeen directeur. Dr. Wiersbe heeft meer dan 160 boeken geschreven. Hij en zijn vrouw Betty wonen in Lincoln, Nebraska, USA.

Met vriendelijke toestemming overgenomen uit:
365 dagen Leven uit de Psalmen - Dagboek - Een bron van inspiratie, troost en kracht, Warren W. Wiersbe, paperback, 368 pag., € 19,95, ISBN 978-94-9223-416-2, uitgave van Grace Publishing House

Datum: 15 november 2020
Auteur: Warren Wiersbe
Foto: © Henk-Jan Oudenampsen
Website: http://www.gracepublishinghouse.com

Dit artikel delen:

Gerelateerde artikelen:

29 november 2020 Geestelijke gezondheid
22 november 2020 De storm doorstaan
8 november 2020 Waarom zwijgt God
1 november 2020 Als een berg
25 oktober 2020 Gelukkige oogsters

Meer nieuws: